کیلیپی که اخیرا در فضای مجازی پخش شده و برخی هم گفتند که سپاه پاسداران از نظر قوای رزمی و سطح اموزش خیلی پایین هست!
 بریم ببینیم که ایا واقعا این شکلی است؟ ادامه در پست پایین👇
البته ظاهرا این فیلم اصلا متعلق به ایران نیست و صدای روی فیلم نیز مربوط به رجز خوانی افسر ارتش در حضور فرمانده نزاجا است!!
[۱۱/۲۲،‏ ۱۶:۱۰] بیاید برای پی بردن به قضیه نگاهی به کارکرد سلاح RPG7 بیندازیم تا بفهمیم ایا واقعا آموزش سپاه در سطح پایین و ابتدایی هست یا خیر؟
آرپیجی سلاحی اجتماعی و سر پُر و بدون خان می‌باشد ، گلوله این سلاح متشکل از یک فیوز الکتریکی دو شاخه آلومینیومی مواد منفجره RDX ، قیف مسی و چاشنی ایجاد کننده ی انفجار، و قیف ونتوری می‌باشد.

نحوه کارکرد گلوله آرپیجی: بعد از جای گذاری گلوله داخل قبضه شما چکشی سلاح رو عقب میدهید که این چکش با ضربه به سوزن و سوزن هم با انتقال ضربه به چاشنی خرج آرپیجی باعث پرتاب آرپیجی میشود ، پیشرانه ی این سلاح دارای دو نوع خرج هست خرج های پرتاب و پرواز ، خرج پرتاب ۳۰ متر گلوله را پرتاب میکند و بعد از ۳۰ متر خرج پرواز شروع به سوختن میکند چون گلوله آرپیجی بسیار سنگین و بدون خان است از پیشرانه هایی از جمله خرج و موتور فشفشه برای پرتاب گلوله استفاده میشود و بعد از برخورد نوک گلوله ی ارپیجی(فیوز الکتریکی) به بدنه تانک یا هرجای دیگری یک جریان الکتریکی حاصل از برخورد این فیوز با سطح رخ میدهد که توسط اون دوتا شاخه ی آلومینیومی به چاشنی مواد منفجره RDX منتقل میشود و چاشنی منفجر میشود و با انفجار چاشنی خرج اصلی منفجر میشود ، و داخل گلوله یک قیف قرار دارد که مسی است و باعث میشود تمام موج انفجار در یک نقطه متمرکز بشه و یه اسلگ از جنس موج آتش شبیه به میخ درست شود و بدنه تانک را ذوب و سوراخ کند.

حال بر میگردیم سر بررسی کلیپ: همان طور که گفتیم آرپیجی دارای پیشرانه هست این پیشرانه مثل سوخت میماند که بر هر دلیلی میتواند معیوب باشد از جمله دلایل رایجش هم کهنه بودن خرج، عیب در مراحل تولید، نگهداری خرج در رطوبت، و یا کثیف بودن خرج باشد.
 داخل کیلیپ میبینید که گلوله بعد از شلیک به زمین می افتد که خب همان طور که گفتیم علتش معیوب بودن پیشرانه هست و هیچ ربطی هم به توان رزمی و اموزش سپاه ندارد!!!
مسئله ی بعدی این هست که ایا انفجاری بعد از این پرتاب رخ داده یا نه؟ خب باید‌ بگویم که ماده منفجره RDX جز مواد منفجره نیمه حساس هست و به این راحتی ها منفجر نمیشود ، گلوله آرپیجی باید حداقل به سرعتی معادل ۳۰۰ متر بر ثانیه برسه تا آن فیوز بعد از برخورد بتواند تولید جریان الکتریکی کند و منفجر بشود!!!!!
پس‌نتیجه میگیریم که مشکل از خرج گلوله بوده و هیچ ربطی به توان رزمی و اموزش ندارد!!!
واقعا متاسفم برای اینگونه افرادی که بدون داشتن هیچ علمی در این زمینه قضاوت میکنند هزاران فیلم از اشتباهات نظامی سایر ارتش های جهان از جمله عمل نکردن خرج ارپیجی و خمپاره را شاهد هستیم و نمیدانم این افراد چه علاقه ای به مسخره کردن خودمان دارند!

#انتقادی