این پست جنبه آموزشی برای مسولین دارد.

 

چگونگی وداع آلمانی ها با خانم مرکل 

 

🔺آلمان با ۶ دقیقه تشویق گرم ، در خیابان ها ، بالکن ها ، پنجره ها ، با آنگلا مرکل خداحافظی کرد ، همه کشور برای 6 دقیقه کف زدند .

 

🔺خانم مرکل با شایستگی، مهارت، فداکاری و پاکانه، ۸۰ میلیون آلمانی را برای ۱۸ سال رهبری کرد. و جایش را به جوانترها داد.

 

🔺 شعار نداد، سخنان بیهوده بر زبان نیاورد ... در کوچه های برلین برای عکس گرفتن ظاهر نشد؛ او را "بانوی جهان" لقب دادند و از او به عنوان معادل شش میلیون مرد یاد کردند.

 

🔺در طول ۱۸ سال رهبری بر کشورش ، هیچ تخلفی علیه او ثبت نشد. هیچ یک از بستگان خود را به یک پست دولتی منصوب نکرد.

 

🔺هنگامی که همه کشورهای مسلمان ، به پناهندگان سوری و عراقی پناه ندادند، به آنان پناه داد و مانند مادری مهربان به آنان، بی منت، خانه و خوراک پیشکش کرد.

او اجازه نداد که تصاویرش در هیچ اداره و سازمانی نصب شده یا خیابانی به نامش نامگذاری شود.

 

🔺مرکل مدعی ساخت تمدن نوین و پرشکوه برای کشورش نشد. او جز حقوقی متوسط چیزی دریافت نکرد. هیچ کس رویکرد و کارکردش را ستایش نکرد ، کسانی را که پیش از او در قدرت بودند به چالش نکشید و خدمات آنان را بیهوده نشمرد.

 

 🔺خانم مرکل جایگاه رهبری حزب را ترک و آن را به کسانی دیگری سپرد. آنهم در حالی که آلمان و آلمانی ها، در بهترین وضعیت امنیتی- اقتصادی هستند.

 

🔺واکنش آلمان ها نیز در تاریخ کشور شگفت بود. تقریبا همه مردم در بالکن خانه های خویش، ۶ دقیقه پیاپی و به گونه ای خودجوش، به افتخارش کف زدند. 

 

🔺خانم مرکل آلمان را در اروپا به اوج‌ قدرت رساند و در کمال افتخار، از قدرت و در فضایی دمکراتیک، از رهبری حزب کنار گذاشته شد. رهبری که تحت تأثیر مُد یا مرکز توجه بودن قرار نگرفت؛ املاک و مستغلات ، اتومبیل ، قایق تفریحی و هواپیمایی را برای خود و خانواده اش اختصاص نداد.

 

او رفت و اقوامش ادعای امتیاز نکردند ... هجده سال هیچ گاه کمد لباس خود را تغییر نداد.

 

🔺طی کنفرانسی مطبوعاتی، زن روزنامه نگار از او پرسید: ما متوجه شدیم که شما اغلب یک گونه لباس می پوشید ، آیا تن پوش دیگری ندارید؟ 

 پاسخ داد: "من کارمند دولت هستم، شغلم مانکنی نیست."

 

🔺در کنفرانس مطبوعاتی دیگر، از او پرسیدند: آیا شما خدمتکارهایی دارید که خانه شما را تمیز کرده و وعده های غذایی شما را آماده کنند و سایر امورات خانه داری را انجام دهند؟

پاسخ داد: " نه، من هیچ خدمتکاری ندارم و به آنها نیازی هم ندارم. چون خود من و شوهرم این کار ها را هر روز در خانه انجام می دهیم.

 

🔺سپس روزنامه نگار دیگری پرسید: چه کسی لباس ها را می شوید، شما یا شوهرتان؟ پاسخ داد: "من لباس ها را مرتب می کنم و شوهر من کسی است که با ماشین لباسشویی کار می کند و معمولا در شب ها؛ زیرا شبها فشار روی سیستم برق رسانی کشور کمتر است و مهمتر این که سر و صدای ماشین رختشویی برای همسایه ها ایجاد مزاحمت نکند. خوشبختانه دیواری که آپارتمان ما را از همسایگان جدا می کند به قدر کافی کلفت است.

مرکل ادامه‌داد: "من انتظار داشتم شما از من در مورد موفقیت ها و ناکامی های وظایف و در دولت بپرسید!!!

 

🔺خانم مرکل مانند بیشتر شهروندان، در یک آپارتمان معمولی زندگی می کند. نه کاخی دارد، نه خانه ای پر شکوه.

وی که پیش از برگزیده شدن به عنوان صدر اعظم ، در آپارتمان زندگی می کرد، آن جا را ترک نکرد و در همانجا ماند. 

#اقتصادی